Fräsen har 3st servomotorer på 6Nm peak och 1,9Nm kontinuerligt, dom är typade för 72V 8,5A kontinuerligt och 38A peak.
Eftersom jag använder geckodrive som klarar en högsta ström på 20A så kommer det att begränsa peakströmmen.
Nätdelen jag tänkt ska bestå av 3st ringkärnor på 2*24v 600VA där 24v lindningarna är seriekopplade för 48v vilket efter liktiktnigen ger 68v och 8,8A st.
Min fundering är om man ska parallellkoppla alla transformatorerna eller om man ska låta dom driva varsitt servo, fördelen men att parallellkoppla dom är att man har en större kraftreserv vid kortvariga belastningar etersom det inte är troligt att alla axlar drar max ström samtidigt.
Dom tre transormatorerna kommer att anslutas på varsin fas för att sprida belastningen jämnare och dom kommer att ha mjukstart bestående av en trefaskontaktor och ett tidrelä som kortsluter ett 33 Ohms motstånd i serie med varje primär.
Är det någon som har några idéer om hur man kan göra det hela bättre eller ser några brister så får ni gärna säga till.