Pga att lillsyrrar är mycket mindre än dom jag gjort förut så behöver man inte ställa strömbegränsningen så högt. Ca 1,5A borde räcka för dom flesta. Som jag sagt förut, så är det viktigare med högre spänning än högre ström, och då blir det inte så varmt heller. En 18V trafo kanske är mer "lagom" för just denna applikationen.
Jag kopplade in ett bamselabbaggregat till min stora fräs, och jag upplever inte den så mycket bättre än det lilla 20V/3,2A agget jag hade tidigare. Nu har jag inte ökat strömmbegränsningen, men spänningen har ökat till 30V. På agget finns displayer hur mycket ström som dras, och dom kommer aldrig över 1,5A totalt med alla tre motorerna stillastående eller i drift.
Det viktiga med en cnc-fräs är allt alla stänger går lätt runt. Då behöver man inte skruva upp strömmen så mycket och man tappar inte steg så lätt.
En annan sak. Jag har fått tag i solidstaterelän/halvledarrelän för att användas till att starta spindelmotorn (Kressen) och ev. en dammsugare. Ska jag lägga upp det som en kolumn i Wiki'n eller skriver ni in det under övrigt om ni vill ha med ett sånt på en gång? Efter att jag kopplade in mitt så blev det enormt mycket lättare och jag slipper glömma starta spindeln med tillhörande krasch i materialet.

Kostnad: 150:-/st
MadModder: Eftersom kontrollerkorten är i princip klara, så kan du komma förbi när som helst och hämta upp det du vill ha. Jag är hemma för det mesta, förutom att jag brukar hämta lilla frun 21:50.