Dunderklumpen R.I.P. [Ny film sid. 25]
- Smoothmachines
- Kontakt:
Blev ingen målning idag. Hade rätt färg hemma men fel färg så att säga.. alltså ingen människa målar sin fräs i "terracotta"
inte ens jag..
Fick dammjobbet gjort med stålborsten så ytan är redo att målas.
Slänger upp lite bilder på rälsen.

Dom två i mitten har en extra lång vagn och är till Y-axeln. [THK SHS20LV]
Dom yttre är till X-axeln och har två standardlånga vagnar. [THK SHS20V]

Här är det som blev över. 4st SHS20LC, några 150mm bitar räls och en längre på ca. en halvmeter. Vet inte om jag ska spara det till något eller sälja tillbaka på ebay. Har även en liten THK kulskruv och lite THK SR15 grejjer.
Edit: Alla rälsen är typ 15cm för långa så jag kommer låta det sticka ut om det går istället för att kapa av..

Fick dammjobbet gjort med stålborsten så ytan är redo att målas.
Slänger upp lite bilder på rälsen.

Dom två i mitten har en extra lång vagn och är till Y-axeln. [THK SHS20LV]
Dom yttre är till X-axeln och har två standardlånga vagnar. [THK SHS20V]

Här är det som blev över. 4st SHS20LC, några 150mm bitar räls och en längre på ca. en halvmeter. Vet inte om jag ska spara det till något eller sälja tillbaka på ebay. Har även en liten THK kulskruv och lite THK SR15 grejjer.
Edit: Alla rälsen är typ 15cm för långa så jag kommer låta det sticka ut om det går istället för att kapa av..
Har varit borta från forumet ett tag nu. Men jag har tjötat på en del att ägna mer tid åt ett stabilt fundament. Menade på att fina skenstyrningar på spånskiva är som en F1 motor i en lådbil.
Kul att se någon som tar sig an uppgiften att bygga stabilt. Fortsätt i samma stil och du har en maskin som inte sviker dig så lätt när det blir lite tyngre.
Mikael
Kul att se någon som tar sig an uppgiften att bygga stabilt. Fortsätt i samma stil och du har en maskin som inte sviker dig så lätt när det blir lite tyngre.
Mikael