isolera tv antenn?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor

Inlägg av grym »

har ett antal optolänkar som klarar 120Mhz bandbredd, man kanske skulle mixa ner antensignalen så man kunde föra över rätt kanaler via optolänken och sedan mixa upp den in i mottagaren :D :( , inte kunskap, tid och ork för det, nu i varjefall

en dator vid antennen vore en sak men datorn är ansluten till vägguttaget och det är en koppling jag vill undvika, men i och för sig kan det ändå vara bättre än inget alls

icke en chans till comhem, bor så utsocknes att jag var glad att vi fick adsl efter många om och men, det sura är att vi inte fick opto in i husen, fiberstråket går utanför vid gatan och slang för fiber är ingrävd till tomten, men vi var för få som låg så vi fick slang ingrävd att dom inte ville sätta ut utrustning för fiber till dom som ville ha, ahhhhg, jag skulle fan kunna betala den ur egen ficka bara jag fick det
Mindmapper

Inlägg av Mindmapper »

Digitalbox med RGB eller S-video som du optokopplar vidare till dator eller TV. På så sätt får du offra digitalboxen vid träff. Det är billigare och enklare än att skilja ett USB2.0 TV-mottagare.
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor

Inlägg av grym »

funkar inte om man vill ha den tvdatorn som inspelare med, eller krångligt att få kanalbytena med normal programvara, mig veterligen i varjefall

annar hadde jag köpt den metoden utan att blinka
grubs

Inlägg av grubs »

Grym,
jag bodde tidigare i ett åskhål, men den enda gången som något blev skadat var när någon hade kopplat förbi skyddet. Jag hade vanliga överspänningsskydd på eluttagen och en enkel UPS för datorn. Antennen var skyddad vid fästet och jordad i en separat jordpunkt. Det satt även en trafo innan ingången på videon eftersom jag hade lite problem med jordslingor ett tag. Hela området hade för övrigt el och tele i luftledningar. Det största problemet var att strömmen nästan alltid försvann i någon timme och UPS:en hade ingen utgång till datorn.
Skriv svar