Jag har ett "noname" högtalarsystem (två små o en bas), men det blir väldiga störningar när någon ringer och man har telefonen i fickan.
Kan man få bort det på något vis? Kan det hjälpa om jag sätter ett jordat galler över förstärkaren?
Störningar i högtalarsystem
-
Re: Störningar i högtalarsystem
börja med att sätta ferrit-avstörningsfilter (samma typ av 'klumpar' som man ser på datorsladdar) på alla in och utgående sladdar så nära förstärkarens intag som möjligt - Att bara skärma förstärkaren med metallnät eller liknande hjälper inte mycket.Ålänningen skrev:Jag har ett "noname" högtalarsystem (två små o en bas), men det blir väldiga störningar när någon ringer och man har telefonen i fickan.
Kan man få bort det på något vis? Kan det hjälpa om jag sätter ett jordat galler över förstärkaren?
Om utrustningen var ordentligt CE-märkt enligt EMI-direktiverna (kan inte numren i huvudet) så hade detta redan varit åtgärdat - men det fuskas så otroligt med detta, speciellt för billigare kinaproducerat noname-utrustning - Du hittar säkert en CE-märke någonstans, men kan lika gärna betyda att barn inte kvävs om de mot förmodan stoppar apparaten i munnen och försöker svälja ...
-