Huruvida det fungerar i XP eller inte är bara ett av möjliga fel. Jag har inte haft särskilt stor lycka med mina AVR-experiment innan.
Går STK500 i XP?
Går STK500 i XP?
Har inhandlat ett STK500-kit. Detta har jag vänt och vridit på och får det inte att fungera. AVRStudio hittar det inte. Tänkte testa W98 idag men skivan var kass 
Huruvida det fungerar i XP eller inte är bara ett av möjliga fel. Jag har inte haft särskilt stor lycka med mina AVR-experiment innan.
Det ska fungera i XP... Du behöver troligtvis bara "öppna upp" porten.
Dra hem programmet här: http://www.mattjustice.com/parport/par_nt.html och öppna upp den aktuella porten.
Dra hem programmet här: http://www.mattjustice.com/parport/par_nt.html och öppna upp den aktuella porten.
- ElektronikTomten
- Kontakt:
- ElektronikTomten
- Kontakt:
Sisådär!!
Jag har installerat och knappat in exempelkod från manualen (ja, jag råkade visst bläddra lite i boken ....
)
Kan meddela att allt verkar fungera (förutom en mindre bugg i editorn som gör att AVRStudio krashar)! AVRStudio hittar STK500, det går att programmera kretsen som sitter på och lysdioderna blinkar och lyser och håller på!!
Alltså: För mig funkar det i XP (Proffesional) utan att behöva öppna porten som Melker tipsade om.
Jag har installerat och knappat in exempelkod från manualen (ja, jag råkade visst bläddra lite i boken ....
Kan meddela att allt verkar fungera (förutom en mindre bugg i editorn som gör att AVRStudio krashar)! AVRStudio hittar STK500, det går att programmera kretsen som sitter på och lysdioderna blinkar och lyser och håller på!!
Alltså: För mig funkar det i XP (Proffesional) utan att behöva öppna porten som Melker tipsade om.
- ElektronikTomten
- Kontakt:
- ElektronikTomten
- Kontakt:
Hmmm..... det enda jag kan komma på är att kontrollera vilken serieport du använder. JAg har bara en på min sunkdator, men jag utgår från att programmet använder den första porten om man har flera.
En annan sak: du klickar väl på AVR-loggan i AVR studio då du ska koppla upp dig mot kortet?
(Tools -> STK500/AVRISP/JTAG ICE -> STK500/AVRISP/JTAG ICE...)
Annars vette faen...
EDIT: Messa på MSN eller ICQ så ska jag försöka hjälpa dig "live".
En annan sak: du klickar väl på AVR-loggan i AVR studio då du ska koppla upp dig mot kortet?
(Tools -> STK500/AVRISP/JTAG ICE -> STK500/AVRISP/JTAG ICE...)
Annars vette faen...
EDIT: Messa på MSN eller ICQ så ska jag försöka hjälpa dig "live".
-
MasterStroggo
- Kontakt:
XP+STk500
Jag sparkade igång min STK500 på min XP maskin och det funkar utmärkt? Kör med standardkonfigurationen på STK:n (2.3 Quickstart i användar handboken)
MSN:
william.lehmus@telia.com
mvh
William
MSN:
william.lehmus@telia.com
mvh
William