Skulle behöva hjälp med en sak till bilen, teknik/elektron
-
Skulle behöva hjälp med en sak till bilen, teknik/elektron
Jag skulle dra om ljusslinga som lyser när man öppnar dörren vilket jag antog skulle vara enkelt att koppla från strömkabeln från knappen, men det visade sig ge motsatta effekt (lyser när dörren är stängd och vise versa). funkade inte att dra ström från taklampan heller så jag skulle behöva något mer som kopplar om strömmen, så när strömmen försvinner från dörrkablen tar den från batteri och ger ut till lampan. om det gick att förstå min gudomliga förklaring, och om det går att göra dylikt.
fast jag tänker mig att larm är uppbyggda på liknande sätt. när strömmen går kopplar de om till batteriet och larmet går._.
fast jag tänker mig att larm är uppbyggda på liknande sätt. när strömmen går kopplar de om till batteriet och larmet går._.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
-
-
-
- PHermansson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Ljus fördröjningen kan göras en "Ljusfördröjare" (39-724) från biltema som kostar runt 44,90.
Ett relä även det från biltema för en mindre summa pengar är "Slutande relä dubbla utg. 30 A " (42-304). Kostar runt 19,90. Reläet har enligt produkt bild både nc och no.
Om jag har förstått rätt så är din nuvarande brytare en nc och med hjälp av reläet så borde du kunna göra en enklare koppling.
Borde köpa en hållare till reläet men dom kostar inte många kronor där heller.
Ett relä även det från biltema för en mindre summa pengar är "Slutande relä dubbla utg. 30 A " (42-304). Kostar runt 19,90. Reläet har enligt produkt bild både nc och no.
Om jag har förstått rätt så är din nuvarande brytare en nc och med hjälp av reläet så borde du kunna göra en enklare koppling.
Borde köpa en hållare till reläet men dom kostar inte många kronor där heller.
Kod: Markera allt
Utan fördröjning.
-__NC_____R____ +
NO
- NC_______Ljus slinga +
Med fördröjning.
-__NC_____R____ +
NO
- NC_______Ljus slinga______Ljusfördröjare__+
Inte så fin ritning men du förstår nog hur jag menar.
*edit* "ritning"
-
hm. fördröjningen skulle haft motsatta effekt, så jag tänkt.
Morsan var ner till sthlm nu i helgen å jag sa åt henne att köpa relä, visade henne likadant relä från 3 butiker (biltema, clas ohlson, nått jag inte minns.) men hon gick sin egen väg och köpte enkelt minirelä som ser ut som bilden neranför fast utan "pilen/trekanten", funkar den att koppla som tidigare?
Morsan var ner till sthlm nu i helgen å jag sa åt henne att köpa relä, visade henne likadant relä från 3 butiker (biltema, clas ohlson, nått jag inte minns.) men hon gick sin egen väg och köpte enkelt minirelä som ser ut som bilden neranför fast utan "pilen/trekanten", funkar den att koppla som tidigare?

-
-