Har för mig det är en svetslikriktare, men om du är osäker kan du ju enkelt kolla om den har givna + och - poler.
En svetstrafo har ju (till skillnad från en likriktare) inte i sig någon bestämmd sådan polaritet.
Edit: (Jag kan inte heller se bilderna då dett skrevs)
Vadå eller?? Är det inte samma sak??
Jag trodde att alla el-svetsar innehöll likriktare, och alla(utom bärbara switchade) hade transformator. Det är iaf en svets för elektroder(pinnsvets). Jag skulle kalla det för en svetslikriktare.
om allt stämmer så var det en sådan jag hadde innan , mycket bra svets, pinnsvets på 200A och klarar pinnar upp till 4mm
det är en av dom första svetsarna från kempi med tyristorstyrning, du ska ha chemat till den på en plastficka inne i maskinen, om inte så tror jag att jag såg en kopia bland mina papper för inte allt för längesedan
bytte bort den för att jag sällan annvände den för lite efter att jag fick min 350A mig, den klara grovt gods den med
Jag blev lite osäker då det inte fanns några + och - tecken på anslutningarna.
Men då borde väl + vara den anslutningen där det är en bild på ett elektrodhandtag och - där jordklämman ska anslutas?
Symboliken längst upp till höger på plattan säger att det är halvvågs likriktad utspänning. Angående plus och minus så brukar det vara kopplat så men har du en multimeter så är det bara att mäta eller om du prövar med en positiv elektrod och det inte går att tända bågen hur du än försöker så är det tvärtom. Jag vet inte hur det är med denna modell men man kan kanske ändra kablarna då dessa inte alltid är permanent fastsatta utan sitter fast med en slags bajonettfattning så det är då normalt bara att vrida dom ett halvt varv till vänster för att lossna dom. Bland det bästa med inverter är just att man kan använda alla typer av svetselektroder till dom och att det blir en finare fog med dom än med AC.
Vad är det som får dig att tolka det som halvågslikriktning.
Jag tolkar det som
3 faser in, transformator, tyristorlikriktare, ingen glättning.
Men det är bara som jag tycker att det ser ut att symbolerna betyder.