composite till vga?
composite till vga?
Tjena alla!
Letar efter ett schema så ja kan koppla in en analog kamera (composite) direkt till en laptop-skärm (vga) skärmen har ja plockat bort från en trasig laptop.
Att göra om en signal från vga (out) till komposite tycks finnas massor av scheman för, men jag vill ju göra tvärt om.
Letar efter ett schema så ja kan koppla in en analog kamera (composite) direkt till en laptop-skärm (vga) skärmen har ja plockat bort från en trasig laptop.
Att göra om en signal från vga (out) till komposite tycks finnas massor av scheman för, men jag vill ju göra tvärt om.
Glöm composite till vga. Nog för att komposit är av usel bildkvalitet, att konvertera den till vga blir bara ett jävla jobb som kostar multum + att en laptopskärm uteslutande är 3-6 bit digital rgb såvida det inte är en svartvit 80talare som har ett 8bit parallellinterface likt alla grafiska displayer.
- bengt-re
- EF Sponsor
- Kontakt:
Yepp, glöm det... Det GÅR göra elektronik för att driva LVDS själv, men..... Ett satans jobb och det blir troligen inte bra heller... Inte heller billigt....
Köp en liten TFT med CVBS in istället - rätt billigt och blir minst lika bra.
Alternativ 2. Köp en CVBS till VGA converter och skaffa en billig halvrisig vanlig TFT - inte heller detta blir så dyrt.
Köp en liten TFT med CVBS in istället - rätt billigt och blir minst lika bra.
Alternativ 2. Köp en CVBS till VGA converter och skaffa en billig halvrisig vanlig TFT - inte heller detta blir så dyrt.
Låter som ett bra alternativ med en gammal mindre lcd-skärm, men jag skulle behöva en som kan ta in komposite o visa de på en skärm som drivs av nån form av batteri, man kan ju visserligen fixa ganska billiga lcd 14"are begagnat antar ja som man kan konvertera att för att drivas med batteri, men kan de ta in en sån signal (från min kamera)?
- ElectricMan
- Kontakt:
- bengt-re
- EF Sponsor
- Kontakt:
Artikelnummer:30-0211 hos Direktronik:
http://www.direktronik.se/
Gör jobbet och dessutom rätt bra - har en sådan på jobbet och den fungerar bra - lite ful och klumpig, men inget fel i funktionen iaf.
http://www.direktronik.se/
Gör jobbet och dessutom rätt bra - har en sådan på jobbet och den fungerar bra - lite ful och klumpig, men inget fel i funktionen iaf.