composite till vga?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Jolles
Kontakt:

composite till vga?

Inlägg av Jolles »

Tjena alla!

Letar efter ett schema så ja kan koppla in en analog kamera (composite) direkt till en laptop-skärm (vga) skärmen har ja plockat bort från en trasig laptop.

Att göra om en signal från vga (out) till komposite tycks finnas massor av scheman för, men jag vill ju göra tvärt om.
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Är du 100% säker på att laptopskärmen tar VGA in? Det brukar aldrig vara så enkelt.
Tekko

Inlägg av Tekko »

Glöm composite till vga. Nog för att komposit är av usel bildkvalitet, att konvertera den till vga blir bara ett jävla jobb som kostar multum + att en laptopskärm uteslutande är 3-6 bit digital rgb såvida det inte är en svartvit 80talare som har ett 8bit parallellinterface likt alla grafiska displayer.
Användarvisningsbild
Zyxel615
EF Sponsor

Inlägg av Zyxel615 »

Jag instämmer i den ovan tvivlande duetten :)
Användarvisningsbild
bengt-re
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av bengt-re »

Yepp, glöm det... Det GÅR göra elektronik för att driva LVDS själv, men..... Ett satans jobb och det blir troligen inte bra heller... Inte heller billigt....

Köp en liten TFT med CVBS in istället - rätt billigt och blir minst lika bra.

Alternativ 2. Köp en CVBS till VGA converter och skaffa en billig halvrisig vanlig TFT - inte heller detta blir så dyrt.
Användarvisningsbild
Jolles
Kontakt:

Inlägg av Jolles »

Låter som ett bra alternativ med en gammal mindre lcd-skärm, men jag skulle behöva en som kan ta in komposite o visa de på en skärm som drivs av nån form av batteri, man kan ju visserligen fixa ganska billiga lcd 14"are begagnat antar ja som man kan konvertera att för att drivas med batteri, men kan de ta in en sån signal (från min kamera)?
Användarvisningsbild
ElectricMan
Kontakt:

Inlägg av ElectricMan »

Varför ska du ha batteri?
Användarvisningsbild
Jolles
Kontakt:

Inlägg av Jolles »

Vill kunna använda displayen portabelt, tillsammans med min kamera/mottagare som båda går på batteri. Hoppades att anslutningarna till en gammal vga-skärm hade varit enklare än det visade sig..
Användarvisningsbild
bengt-re
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av bengt-re »

Artikelnummer:30-0211 hos Direktronik:
http://www.direktronik.se/

Gör jobbet och dessutom rätt bra - har en sådan på jobbet och den fungerar bra - lite ful och klumpig, men inget fel i funktionen iaf.
Skriv svar