Verkar skummt. Det kan vara att det kräver något särskilt av moderkotet. Men processorn står inte i direktkontakt med programeraren så den kan det inte bero på.
okej.. kan ni rekomendera något bra kopplings shema för att jag tycker att det är lite väl dyrt att köpa dom färdibyggda.. tycker det är ganska dyrt att köpa byggsatser och.. så desto mer jag kan få ner priset desto bättre hehe
har du provat på en med AMD processor då? Går det inte att programmera med samma programmerare men med annan mjukvara? Det är första gången jag hör att en PIC programmerare inte funkar på AMD så det verkar ju vara en väldigt skum programmerare. Leta lite på forumet. Finns nog runt 50 trådar om just PIC programmerare.
www.olimex.com "PIC-PG2" funkar bra. Jag kör den när jag vill programmera på kort. Har byggt den där och sedan bygger man bara dit en kontakt och drar några linor till PIC kretsen på varje PIC kretskort man gör. Mycket smidigt.
vilket program använder du för att programmera kretsen? Pentium kan tyda på att den måste vara snabbare än pentium 1 på typ 90Mhz. Frågan kvarstår, har du testat på någon annan dator?
jag har inte programeraren.. därimot vill jag gärna ha den men den är lite för dyr för min smak.. vill ha en billig i början iaf.. tips? skulle inte vara fel att bygga en själv äfter ett kopping schema någon som har produktlista från elfa och ett fint kopplings schema till en programerare?
How about; Leta själv!
Har du inte tillräckliga kunskaper för att kunna hitta de delar du behöver för att bygga ihop programmeraren kan det vara en bra tanke att först lära sig om grundläggande elektronik, t ex genom att läsa EFA-böckerna, och sedan gå vidare till lite *svårare* saker som µProcessorer.