Misstänkte att det var höger vänster på kortet.
Om du byter höger vänster motor, kommer då motorn som har krånglat kommer den att stanna? Vad jag är ute efter är att den motorn drar för LITE ström så den inte orkar stänga av sig själv och då har transistorn brunnit och motorn får alltid ström av en kortsluten transistor. det blir lite av katten på råttan. Men kör inte någon lång stund.
Ohmmät på transistor som är svart och jämför med den hela transistorn.
Prototypen
Trasig headlight module ..
- prototypen
På den brända har jag kortis mellan alla benen. Men inte på den "hela".prototypen skrev:Misstänkte att det var höger vänster på kortet.
Om du byter höger vänster motor, kommer då motorn som har krånglat kommer den att stanna? Vad jag är ute efter är att den motorn drar för LITE ström så den inte orkar stänga av sig själv och då har transistorn brunnit och motorn får alltid ström av en kortsluten transistor. det blir lite av katten på råttan. Men kör inte någon lång stund.
Ohmmät på transistor som är svart och jämför med den hela transistorn.
Prototypen
Ska prova byta motor som du säger..
jag har provat att hålla i mot en lampa med handen när jag provar stänga. Då stängs ( eller öpnar beroende på vad jag väljer ) den andra lampan helt, men den som jag håller i kämpar emot min hand. Den borde ju då stanna. Sen kommer röken från trissan :/
mvh
Anders
- prototypen
EN liten upptatering..
Modulen hoppa igång efter jag bytte trissorna, så tack för all hjälp
MEN nu kom det gamla orginalfelet upp igen, som jag hade innnan modulen brann upp. Och som jag "brottats" med sen jag skaffa bilen. Problemet är att höger lampa går lite långsamare, och inte stänger helt.
När vänster lampa ( som går lite fortare ) har stängt å hamnar i endläge så stoppar höger lampa. Vilken den inte borde, även om den är långsammare så ska modulen tillåta den gå av sig själv tills den går i sitt enläge.
Detta får mig att misstänka att elmotorn på höger lampa har nåt fel, och går "trögt" så att modulen "tror" den e stängd?
Tänkte mäta hur mycke Amp den drar å gemföra med vänster motor..
Tack
Anders
Modulen hoppa igång efter jag bytte trissorna, så tack för all hjälp

MEN nu kom det gamla orginalfelet upp igen, som jag hade innnan modulen brann upp. Och som jag "brottats" med sen jag skaffa bilen. Problemet är att höger lampa går lite långsamare, och inte stänger helt.
När vänster lampa ( som går lite fortare ) har stängt å hamnar i endläge så stoppar höger lampa. Vilken den inte borde, även om den är långsammare så ska modulen tillåta den gå av sig själv tills den går i sitt enläge.
Detta får mig att misstänka att elmotorn på höger lampa har nåt fel, och går "trögt" så att modulen "tror" den e stängd?
Tänkte mäta hur mycke Amp den drar å gemföra med vänster motor..
Tack
Anders