H-brygga

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

H-brygga

Inlägg av squiz3r »

Hej, Jag har kopplat in en H-brygga, LMD18201T, http://www.national.com/pf/LM/LMD18201.html
När jag ändrar läge på den utan last funkar den fint, men om jag har en liten last på den och sätter en 1.a på PWM pinnen blir det bara 1 volt ut på utgången men H-bryggan tar massor av ström (0,25-1 amp) och blir värm. Även om jag lägger en nolla på PWM pinnen efter det fortsätter den vara värm o dra ström... Vad kan vara felet? på "brake pinnen" har jag kopplat till jord och PWM o dir styr jag från en BS2 (basicstamp 2) (5v). "Motor voltage" ligger på 12V. och pinne 9 är kopplad till +5v med ett 10k motstånd.

Edit: Jag har kopplat två parallel kopplade kondingar på 4700pF mellan bootstrap o utgångarna.

Något mer som ni behöver veta?

Tacksam för all hjälp!
//Daniel A
Användarvisningsbild
AntiZ
Kontakt:

Inlägg av AntiZ »

Skriv upp hur pinne 1-11 är inkopplad, eller ta ett kort och visa hur det står till.
Det är lite svårt att veta om du inte skriver hur det är inkopplat (alltså hur det står till med alla ben).
Hur vet du att den funkar fint utan last?
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Inlägg av squiz3r »

Den funkade fint när jag bara mätte med en voltmeter. Men jag vaknade inatt och kom på att jag bara hadde kopplat in 2 GND men det skulle vara 3st GND så det är fixat nu! :D Den ena GND skulle jag koppla in en "sensor" på, så att jag kunde se om det gick för stor ström genom den.

Tack ändå!
//Daniel A
Skriv svar