Troligtvis inget som finns på biltema då detta inte är en "vanlig" ISO-kontakt utan en märkesspecifik(?) kontakt. ISO består vanligtvis av två kontaktstycken med 8 stift vardera varan den ena är till ström/spänning och den andra är till högtalarna.
Inga av dessa hade kontakten så vitt jag kan se.
Man kallar 2x8:an för vanlig. Kanske gäller nya stereos.
När blev dessa i så fall de "vanliga"?
Jag får ofta in stereos med andra kontakter än dessa.
Det som kallas ISO-kontakt i det här sammanhanget är väl en kontakttyp. Så är det inte den vanliga som finns på biltema eller likande ställen. Så är det INTE ISO.
Oftast har stereos olika kontakter som sedan medföljandse "adapter" gör om till ISO-standard. De kontakter som ofta sitter på olika stereos följer sällan någon standard.
Tipset jag kan ge för att få rätt adapter kabel (Denon->ISO) är att kolla med Autoleads ( www.autoleads.se ) som har det mesta i tillbehörsväg.
Ska erkänna att jag inte är någon "Bilstereoexpert", så när jag föreslog Biltema med flera så antog jag att det var en standard ISO.
Men en "auktoriserad" bilstereo- installatör/återförsäljare på just ditt fabrikat borde enkelt kunna beställa hem en passande kontakt. (Det borde liksom ligga i tillverkarens intresse att installatören kan installera deras produkter.)
Så kolla i Gulasidorna efter en installarör/återförsäljare på orten.
Orkar inte kolla autoleads just nu.
Den verkar vara omfattande. Det gäller att veta vad man ska söka på. Jag ska göra det senare. Tack för era svar!
En annan fråga utanför detta ämne:
Min bild i denna tråd har även bildlänken synlig. Hur får man bort det? Bara bilden ska ju synas.
Fransson skrev: Men en "auktoriserad" bilstereo- installatör/återförsäljare på just ditt fabrikat borde enkelt kunna beställa hem en passande kontakt. (Det borde liksom ligga i tillverkarens intresse att installatören kan installera deras produkter.)
Jo just det...
"En kontakt till den där? Den är ju nästan ett år gammal! Titta här, vi fick in en ny modell häromdan..."
Sorry för OT, men jag känner mig lite cynisk idag.