Strömförsörjning till kamera

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av danei »

Jag tror ju att det räcker med att han tar bort resistorn. Mer avancerade lösningar kan man ju vänta med tills man inser att det behövs.
anto04
Kontakt:

Inlägg av anto04 »

Hej!

Jag provade att ta bort resistorn, men det hjälpte tyvärr inte. Snarare blev det bara värre. Kameran klarade visserligen av att hantera 20V, men det var svårt att få in en bra bild, och signalen försvann vid minsta pådrag på körkontrollen.

Efter detta var jag nästan nöjd med de små störningar som blir med resistorn inkopplad, men om det går att få bättre bild så vore ju det toppen.

LaRdA, din lösning funkar säkert, eftersom du provat den själv. Kan du förklara lite extra. Ett kopplingsschema kanske? Som sagt är jag inte så bra på elektronik, så ord som "LC filter, spänningstabb och avkopplingskondingar" hjälper mig inte så mycket.

/MVH Anton
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av danei »

LC-filter är et filter som består av en spole (L) och en kondensator (C).
Spännings stabb är din 7805. Avkopplings kondensator är en liten kondensator som ska ta bort störningar på matningen.
Jim_the_one

Inlägg av Jim_the_one »

Den här sidan kke kan ge lite tips

Framsida 2000/10 Nr 202
Kamera på modelltåg
anto04
Kontakt:

Inlägg av anto04 »

Tack för det tipset, Jim_the_one
anto04
Kontakt:

Inlägg av anto04 »

Hej!

Jag får inte kameran att sända en bra bild. Så fort tåget rör på sig så blir det störningar. Kan inte någon fixa kopplingsschema på hur kameran ska kopplas till rälsen utan att några som helst störingar i rälsen kommer fram till kameran? Jag börjar bli lite trött på alla egna experiment som inte fungerar.

MVH Anton
anto04
Kontakt:

Inlägg av anto04 »

Ingen som vet var det finns ett kopplingsschema?

Borde det inte räckab med en kondensator? Jag kanske bara använder fel typ? Ska det vara någon särskild för avstörning? Kanse någon som laddar ur extra snabbt?

Kan det vara en nackdel med en för stor kondensator?

MVH Anton
Skriv svar