FNIRSI

Scybalum

FNIRSI

Inlägg av Scybalum »

Jag ser många erbjudanden om mätinstrument m m från detta företag. FNIRSI.

Är det något att ha eller vad ska jag hålla utkik efter istället? I rimlig prisklass. Tänker på olika mätare för passiva och aktiva komponenter.
Lars
ASEA

Re: FNIRSI

Inlägg av ASEA »

Det bästa är att kolla reviews på youtube av den modell man tänker köpa och bilda sin egen uppfattning.
Det är inte proffsinstrument, men ofta väldigt prisvärda, men en och annan bugg brukar man få stå ut med.
Jag gillar FNIRSI för deras användargränssnitt, allt flyter på bra och känns logiskt.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Har ett av deras DMM/SCOPE/Funcgen instrument, perfekt att ha med sig på service eller ha i bilen, dock skall man vara medveten om dess begränsningar.
Det ersätter inte ett riktigt Scope på arbetsbänken, eller en riktig funktionsgenerator, ej heller en riktig DMM
Användarvisningsbild
bruka

Inlägg av bruka »

Har en 2c23t som jag är nöjd med och håller med Tomas om användningsområde och begränsningar.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Scybalum skrev: 27 november 2025, 12:09:09 Jag ser många erbjudanden om mätinstrument m m från detta företag. FNIRSI.

Är det något att ha eller vad ska jag hålla utkik efter istället? I rimlig prisklass. Tänker på olika mätare för passiva och aktiva komponenter.
Lars
Huruvida det är aktiva eller passiva komponenter spelar ingen roll, det är applikationen som bestämmer vilka instrument du behöver.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Grundläggande är väl en bra bänkmultimeter och ett hyffsat oscilloscop, en funktionsgenerator är alltid en bra-ha sak.
Men som sagt, vilka applikationer hade du tänkt dig att arbeta med?
Ljud?
Digitalt?
RF?
Skriv svar