Hej,
Det finns massa DS18B20 prober som är vattentäta och fina men var hittar jag en apparat som kan visa värdet?
Behöver en handhållen apparat, wife, Zigbee eller vad som helst som jag kan stoppa in sladdarna från proben i och sedan ha proben i en mäskgryta.
Tips?
Termometer till DS18B20
Re: Termometer till DS18B20
det enklaste av allt för en DS18B20 för att se resultatet är en liten display, https://www.aliexpress.com/item/1005006516223063.html
Annars en ESP8266, visa resultatet via lokal webserver, skriv in ipnumret i telefonen och se resultatet från flera sensorer.
Ska du se temperaturerna när du inte är hemma fungerar ESP8266 och thingspeak så länge du har wifitäckning.
Annars en ESP8266, visa resultatet via lokal webserver, skriv in ipnumret i telefonen och se resultatet från flera sensorer.
Ska du se temperaturerna när du inte är hemma fungerar ESP8266 och thingspeak så länge du har wifitäckning.
Hej,
Finns det inget annat sätt att avläsa dessa temperaturter?
Har någon tips om hur ESP8266 kan fungera med en probe kollad till Home assistant?
Finns det inget annat sätt att avläsa dessa temperaturter?
Har någon tips om hur ESP8266 kan fungera med en probe kollad till Home assistant?
- Mickecarlsson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Det är egentligen samma hårdvara, en ESP8266 eller ESP32 kopplad till en eller flera givare, och sen skiljer det sig i vilken mjukvara du stoppar in i ESP:n.
Jag har även någon ESP som skickar temperaturer till en online-MQTT och sen tar in dessa in min Homeassistant, då för att slippa allt vad VPN heter då tempsensorerna sitter långt borta.
Är allt lokalt på samma wifi funkar det med ESPhome.
Jag har även någon ESP som skickar temperaturer till en online-MQTT och sen tar in dessa in min Homeassistant, då för att slippa allt vad VPN heter då tempsensorerna sitter långt borta.
Är allt lokalt på samma wifi funkar det med ESPhome.
- FormerMazda
Vad du vill ha är en WiFi-ansluten termometer med app till telefonen?
Det lär det finnas en massa färdiga grejer för redan.
Vill du bygga för att bygga själv så är väl spåret rätt med DS18B20 och nån esp32.
Det lär det finnas en massa färdiga grejer för redan.
Vill du bygga för att bygga själv så är väl spåret rätt med DS18B20 och nån esp32.