Ett litet kort med PIC 16F17115 och en liten 0,49" GLCD/OLED skärm (min favoritskärm för tillfället)
Mellan korten sitter en uttagslist till att programmera PICen och när den inte programmeras till att ansluta strömförsörjning och två av in/utgångarna.
Hela paketet är 15x16x10mm
Dina mini-projekt!
-
RogerJoensson
Re: Dina mini-projekt!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
RogerJoensson
Första projektet blir ett litet PONG-spel. -Bara har lite slutfix kvar. Det blir med två trimpottar (paddles) som kopplas in på uttagslisten, alltså för två spelare. Med knappcellsdrift och en liten piezohögtalare med klickljud. -Varför? -Varför inte?
Annars är väl tanken att bygga några stycken att använda till div mätningar och testa program i. En _liten_ universalgrej.
Annars är väl tanken att bygga några stycken att använda till div mätningar och testa program i. En _liten_ universalgrej.
-
RogerJoensson
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Antingen ser du bra eller så är det luppvarning om det ska spelas på den lilla...
-
RogerJoensson
Jag ser skärmen bra på en halvmeters avstånd. Det blir så klart lite trångt när två ska titta samtidigt, men jag har en lupp (på fot) att erbjuda om det skulle behövas.
Lite kul är att när jag efter ha grejjat med den här lilla skärmen i några veckor och kopplade in en entumsskärm i dess ställe så kändes den gigantisk. -Jag kunde ju nu få plats med nästan hur mycket text som helst!