Fick svar från PCBWay och det gick faktiskt igenom men dom dubblade nästan priset, ser det dock ändå som ett väldigt bra pris då det är hyfsat stora bitar tror mycket är för att det inter är något komplext 3D grejs. Inte fått något än på de andra där dom använder laser för att skära ut, klarar dom det kan det tom blir än lite billigare. Frakt tillkommer och någon annan avgift och så moms på allt.
Hjälp med Laserskärning aluminium, ev även CNC
Re: Hjälp med Laserskärning aluminium, ev även CNC
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- SeniorLemuren
Hur står sig vattenskärning i pris mot laser?
Helt ok pris ju!
Vattenskörning är bra fråga, samma som laser? Men inte samma precision?
Scandcut hade faktiskt bra pris, kollade igårkväll. Tror det blev 750kr inkl moms och frakt! Så det var helt ok! Kollade dock bara en uppsättning, kanske bättre att göra två?!
Vattenskörning är bra fråga, samma som laser? Men inte samma precision?
Scandcut hade faktiskt bra pris, kollade igårkväll. Tror det blev 750kr inkl moms och frakt! Så det var helt ok! Kollade dock bara en uppsättning, kanske bättre att göra två?!
Jag råkade säga nåt om att vattenskärning var grövre än laser på nån middag jag var på och fick nästan en utskällning av nån som tydligen jobbade med sånt, som påpekade att det berodde minsan inte på det, en bra vattenskärare har i princip enskilda vattenatomer eller hur det var.. och var då högre precision än en generisk laser
..Han sa att man väljer vatten eller laser framförallt baserat på materialet.

Vattenskärning tänkte jag inte på, det finns ju också ja. 750:- ink. allt var ju ett helt ok pris, det företaget skall jag göra en note på. Är det laser eller vattenskärning då? De har visst allt.
Har för mig ovansidan precis vid skärsnittet kan bli en liten aning påverkad då strålen inte är helt perfekt så en liten aning kommer även utanför så det blir inte helt blank en mycket liten bit in, samt att kanterna kan bli lite etsade och inte få en skarp kan vilket förstås kan vara en fördel. Jo har också för mig det är lite grövre sas.
Fick nu även för laser från pcbway och det kunde dom men det menades på att det var komplicerade delar (var då någonstans?) så det höjdes från 33$ til 75$. Men det var bra att veta att de kan göra flera delar i en batch, hade fått för mig att dom inte gjorde det.
Edit: ändrade från kronor till dollar, hade varit bra billigt annars.
Har för mig ovansidan precis vid skärsnittet kan bli en liten aning påverkad då strålen inte är helt perfekt så en liten aning kommer även utanför så det blir inte helt blank en mycket liten bit in, samt att kanterna kan bli lite etsade och inte få en skarp kan vilket förstås kan vara en fördel. Jo har också för mig det är lite grövre sas.
Fick nu även för laser från pcbway och det kunde dom men det menades på att det var komplicerade delar (var då någonstans?) så det höjdes från 33$ til 75$. Men det var bra att veta att de kan göra flera delar i en batch, hade fått för mig att dom inte gjorde det.
Edit: ändrade från kronor till dollar, hade varit bra billigt annars.