Krokodilklämma med sylvass tand sökes!
Krokodilklämma med sylvass tand sökes!
För test av ledare 0,25mm2.
För att få kontakt med inre ledaren skall krokodilklämman gå igenom isoleringen detta för att slippa momentet avisolering.
Förslag på produkter samt leverantörer mottages tacksamt!
För att få kontakt med inre ledaren skall krokodilklämman gå igenom isoleringen detta för att slippa momentet avisolering.
Förslag på produkter samt leverantörer mottages tacksamt!
RS-Component Art-Nr
185-5003

Eller
458-926

Sedan så finns det en 2-polig klämma som Hirschmann gjorde nån gång i tiden. Telia m.fl. använde den ofta. Den gick dels att klämma på skruvarna i teleplintar men hade dessutom oxå små knivar som skar genom isoleringen på respektive pol. Ser ut som ett litet V med banananslutningar i toppen...
Hittar dock ingen som säljer denna... (skulle själv behöva fler...)
EDIT: Mitt första förslag var tydligen det någon kallade vampyrer...
Finns en liknande variant ELFA Nr: 40-442-36

Speedbird: Hur många poler är det som skall anslutas vid varje test?
Och hur skulle en något kunna gå fortare än att klämma på en "vampyr"?
//B1N4RY
185-5003

Eller
458-926

Sedan så finns det en 2-polig klämma som Hirschmann gjorde nån gång i tiden. Telia m.fl. använde den ofta. Den gick dels att klämma på skruvarna i teleplintar men hade dessutom oxå små knivar som skar genom isoleringen på respektive pol. Ser ut som ett litet V med banananslutningar i toppen...
Hittar dock ingen som säljer denna... (skulle själv behöva fler...)
EDIT: Mitt första förslag var tydligen det någon kallade vampyrer...
Finns en liknande variant ELFA Nr: 40-442-36

Speedbird: Hur många poler är det som skall anslutas vid varje test?
Och hur skulle en något kunna gå fortare än att klämma på en "vampyr"?
//B1N4RY
B1n4ry: Hej! Tack för alla förslag, möjligt att 458-926 kan vara ett bra alternativ, ska undersöka detta imorgon.
Svar på dina frågor, det är två ledare som skall anslutas. Och något som jag tror är snabbare än en vampyr, man för in båda ledarna under två stycken klämmor (dessa klämmor skall sitta fast monterade så att man kan trycka på dom med ett finger) som är sådana utformade att de tränger igenom isoleringen.
Svar på dina frågor, det är två ledare som skall anslutas. Och något som jag tror är snabbare än en vampyr, man för in båda ledarna under två stycken klämmor (dessa klämmor skall sitta fast monterade så att man kan trycka på dom med ett finger) som är sådana utformade att de tränger igenom isoleringen.