Jag testade dessa från CO som jag hade liggandes och de fungerar betydligt bättre än Kjell&Co borrarna. Dock vet jag inte om det är snabbstål som det står på CO hemsida. På förpackningen står det att de passar till glas, keramik, sten mm.
Jag kan inte rekomendera stativet från CO. Ett rappel utan dess like... vågar inte testa mina fina HM borrar i det stativet...
Jag har det där, och det funkar riktigt bra.
Efter att jag fixat till lite förstås. Skruvade loss plåten till kugghuset och smort grejerna i med silikonfett. Dragit åt mässingsskruvarna på sidan så kuggaxeln precis inte nyper, och sen har jag vridit på plastskalan och dragit åt muttern så det inte glappar i sidled i gaffeln. Sen har jag minimalt med vertikal rörelse vid borrning. Borret kanske är ett par mm ovanför laminatet med handtaget uppe.
Bara det inte blir dyrare än om jag beställt från ClasOhlson, men det tror jag inte. Frakten måste hamna på över 200kr för att det skulle kunna bli dyrare.
Kan du kolla ungefär hur mycket det väger? Bussgods kanske blir billigare än posten?
Köpte också detta stativ. Lämnade tillbaka det dagen efter. Bottenplattan var så skev att hela stativet gungade och glappet i sidled var ca 1-2mm vid borrspetsen.
Har fått mina karbidborrar från Sodjan, och jag trodde faktiskt inte det skulle vara sån skillnad. Jäklar vad sjyssta hål! Inte en tendens till kratrar. Paddarna är lena som.. tja jag vet inte vad...
Själv är jag helt tillfreds med mitt dremelstativ. Har samma modell som diskuteras här.