Tyvär tog jag inga bilder under byggandet men jag tror ni förstår konceptet ändå.
Överbyggnaden består av fyra ben av 45*70 regel, ca 600mm höga med ett hyllplan av en limträskiva. bakstycket är en plywoodskiva som stog och skräpade.

Köpte en förgreningsdosa på Clas Ohlson med 10 utgångar för att säkerställa strömförsörjning till hela bänken, och när den är fastskruvad är risken att någon klåfingrig kollega lägger vantarna på denbetydligt mindre

Fräste ut ett rektangulärt hål ovanför dosan för att på ett rent och snyggt sätt kunna få upp ström till hyllan med instrument m.m.
Verktygstavla med krokaroch magnetlistsamt de flesta verktygen kommer från Hofleverantör Biltema. Billigt, men de fungerar.

Under hyllan sitter en 21W lysrörsarmatur och sprider ett trevligt arbetsljus.

Här ser man en av skårorna för kablage till hyllan, det stora hålet är för att kunna trä igenom kontakten. Skårorna blev av ren tur precis så breda att man kan dra en kabel över en annan om man ska flytta något instrument.

Har funderat på just den här designen ett tag till ett liknande bord hemma så nu tog jag tillfället i akt och testar konceptet när jag fick chansen.