Fråga angående universal-centrallås till bil

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Nu blev jag ganska sugen på att installera centrallas på min Saab 900i. Det ar en 87a så det skulle nog bli ganska hitech. :D
Användarvisningsbild
mattiask
Kontakt:

Inlägg av mattiask »

Variosboy skrev:köpte ett biltema centrallås till min andra bil för ungefär 5 år sedan, har aldrig krånglat..

jag kopplade helt enkelt tvådioder från de kablar som matade motorn i ena dörren, detta medför att jag får en pluspuls från den ena vid öppning, och en pluspuls från den andra vi stängning.

efterssom pulsen är såpass kort som den är så valde jag att sätta en varsin kondensator mellan diodernas "utgång" och jord.

sen drog jag från båda kondingarnas plussida med hjälp av två dioder till vardera blinkerssida.

genom att välja olika värden på kondensatorerna så lyser blinkerserna olika länge beroende på om man öppnar eller stänger.

ska försöka mig på ett "paint-schema" på lunchen sen.
Skulle verkligen uppskatta kopplings-schema jättemycket. Även info angående spänning som centrallåset ger samt kondensator-spec skulle jag vilja ha.
Användarvisningsbild
Variosboy

Inlägg av Variosboy »

det här hade jag helt glömt bort! :)

ritade ett schema, men har inget utrymme på nätet att lägga ut det, så om du skriver din mejl, så skickar jag den!

kan skriva lite om hur jag tänkte, och hur jag gjorde i mejlet med
Användarvisningsbild
mattiask
Kontakt:

Inlägg av mattiask »

mailadress
Skriv svar