Ang; Ericsson STEP/ONE

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
anders_bzn
Inlägg: 5500
Blev medlem: 17 december 2008, 19:22:18
Ort: Kävlinge
Kontakt:

Re: Ang; Ericsson STEP/ONE

Inlägg av anders_bzn »

Jag läste om detta i "On the edge, the spectacular rise and fall of Commodore". Historien är lite mer än vad jag skrev. Jag rekommenderar boken.

När man läser boken ovan undrar man hur de lyckade få ihop maskinen till slut och dessutom sälja den i så många exemplar.

Hittar inte boken längre, men detta verkar vara andra upplagen med ett annat namn: http://www.bokus.com/bok/9780973864960/ ... d-edition/
blueint
Inlägg: 23238
Blev medlem: 4 juli 2006, 19:26:11
Kontakt:

Re: Ang; Ericsson STEP/ONE

Inlägg av blueint »

Ska man mikla med C64 för att snabba upp laddningshastigheten och ger sig på patchade kernelanrop med hårdvara. Så kan man väl lika gärna göra ett externt kort för cartridgeporten som har snabbhet nog att springa i cirklar även runt en 1571 i burstmode.

(eller rentav en 6526 + ROM på cartridge tillsammans med en 1571..)
MiaM
Inlägg: 10225
Blev medlem: 6 maj 2009, 22:19:19

Re: Ang; Ericsson STEP/ONE

Inlägg av MiaM »

Om man ändå ska bygga en cartridge så kan man ju lika gärna bygga ett minneskortinterface :)

Annars gick det väl riktigt snabbt med varianten med parallellkabel mellan 1541 och C64 vad jag förstått. Jiffydos som jag tror har med saken att göra verkar fortfarande säljas...
ASEA
Inlägg: 692
Blev medlem: 11 januari 2015, 14:07:27

Re: Ang; Ericsson STEP/ONE

Inlägg av ASEA »

Är det nån som har en manual till en sån här dator eller vet om det finns att ladda ner nånstans?
Användarvisningsbild
Biker
Inlägg: 6149
Blev medlem: 23 november 2005, 04:51:36

Re: Ang; Ericsson STEP/ONE

Inlägg av Biker »

Jag har en bärbar dator från den eran som heter EEPC , kolla om det är samma o sök på den också isfall

Har ingen manual men jag tror dom är syskon annars så mycket lika
Skriv svar