Jag har en kompressor där membranet till tryckströmbrytaren gick sönder. Gick inte att få tag på nytt någonstans så bytte hela tryckströmbrytaren. Kompressorn fungerade igen och jag var belåten.
Nu i eftermiddags märkte jag att trycket var för lågt utan att kompressorn startade. Kollade säkringar och två hade flugit. Glad i hågen smällde jag i två nya och tryckte igång kompressorn igen. Den försökte gå ett par sekunder innan säkringarna flög igen och en frän doft av bränd elektronik spred sig i rummet och motorblocket blev rätt varmt.
Det visade sig att den tidigare tryckströmbrytaren haft ett inbyggt motorskydd vilket den nya saknade. Inte särskilt hoppfull kopplade jag på ännu en ny tryckströmbrytare med motorskydd. Säkringar flög återigen.

Har börjat skruva isär och mätt resistansen (med en enkel multimeter) mellan de tre inkommande kablarna, 3,3 Ohm mellan var och en. Mellan de inkommande och bygeln på höger sida har jag 1.6 på alla tre. Motorn är på 3kW. Vad jag kunnat läsa mig till ska dessa värden tyda på att lindningarna inte har brunnit vilket gav mig nog med hopp att slänga ut en förfrågan här.
Vad tror ni som kan mer än mig, kan motorn gå att rädda och hur går jag isf vidare med felsökningen?