Japp, i ett modernt, digitalt system har man konstant spänning och vart och ett av loken har en egen, dedicerad transceiver.
(Jag kör dock huvudsakligen gamla lok från 30-50 talet så ombyggnad för detta är inte aktuellt här då det kräver ganska mycket ändringar av originalutförandet som jag inte vill göra på de riktigt gamla loken av becvarandemässiga skäl då jag vill ha kvar originalkonstruktionen som ett tidsdokument och sätta upp originalriggar med original köraggregat, men det går enklare att göra med massproducerade lok från 70-80 talet om man bara vill kunna köra loken och få tillgång till alla funktioner med ett modernt, digitalt system där loket kan styra saker så att det mer låter och beter sig som ett riktigt lok utan en massa klumpig stationär kringutrustning och knepiga kopplingar för direkt signalåterkoppling, mm som med äldre system. Med nya system kan man bygga in ljudeffekter, realistiskt startmoment, mm direkt i loket utöver att kunna styra dem individuellt.)
AC till DC på smartast vi?
- Mizzarrogh
- Inlägg: 22790
- Blev medlem: 10 september 2006, 12:32:49
- Ort: Somewhere over the rainbow... (Hälsingeskogen)
Re: AC till DC på smartast vi?
https://www.amazon.se/gp/product/B092HK ... UTF8&psc=1
4A
eller som sagts innan någon stepdown regulator
dock, jag har förstört någon av dom kraftigare stepdown vid kortsluting, ävenom dom ska vara cc
en annan metod är vridtrafo innan trafon, haft det så i många år för mitt grövre klabbagg
4A
eller som sagts innan någon stepdown regulator
dock, jag har förstört någon av dom kraftigare stepdown vid kortsluting, ävenom dom ska vara cc
en annan metod är vridtrafo innan trafon, haft det så i många år för mitt grövre klabbagg
- Mizzarrogh
- Inlägg: 22790
- Blev medlem: 10 september 2006, 12:32:49
- Ort: Somewhere over the rainbow... (Hälsingeskogen)
Re: AC till DC på smartast vi?
Jo, kortslutning tenderar det ju att bli rätt ofta med gamla lok då de har axlar och annat helt i metall.
Tyvärr har jag ingen så kraftig vridtrafo här, men det står helt klart på önskelistan...
Tyvärr har jag ingen så kraftig vridtrafo här, men det står helt klart på önskelistan...