Underspänningsskydd

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
BER

Inlägg av BER »

Skall bara nämna att idén med underspänningsskydd kom ifrån att de nya fordonen de köpte in har detta inbyggt i manöverpanelen till extra utrustningen. Och de har inte lika mycket problem.

Fast jag har en ford och det har inte de andra, så det är kanske där problemet sitter. Enligt min meningen, en förstorad trampbil utrustad med motor. Svängradie som en ledbuss, instrumentering och reglage designade av buttericks och köregenskaperna skall vi inte tala om.
Användarvisningsbild
Zyxel615
EF Sponsor

Inlägg av Zyxel615 »

Ford har KASS svängradie, det kan jag hålla med om!

Våran Ford Focus är nästan omöjlig att parkera snyggt på ett normalt shoppingcentra eftersom det helt enkelt inte finns plats för den monstruösa svängen man måste göra. En Volvo 940 som är en mycket större bil har så SJUKT mycket bättre svängradie.
Användarvisningsbild
BER

Inlägg av BER »

Icecap: Blir det inte ganska svårt att använda datorn om skärmen är svart ? För när jag kör så är det inte så bra för medtrafikanterna att jag fipplar med datorn.
Användarvisningsbild
Icecap

Inlägg av Icecap »

Joo...förvisso. Nu är min Audi utrustat med en motor som kan vara aktiverat utan att bilen behöver köra, har för mig att det kallas friläge i växlerna. Opeln jag provkörde hade samma finess men du kör ju fåårrrd och då kanske det inte är lika enkelt...
Användarvisningsbild
BER

Inlägg av BER »

Det har hänt att man har prövat det där så kallade friläget. Dock med resulatet att en miljöaktivit blev väldigt uppretat och kände behovet att skriva ner regnummret och få tag på min chef och skälla ut honom, varpå han kände behovet av att skälla ut mig.
Användarvisningsbild
Icecap

Inlägg av Icecap »

Då återstår det ju bara en sak: nackskott på miljöaktivisten!
Användarvisningsbild
BER

Inlägg av BER »

Jag bad chefen att få miljöaktivstens telefonnummer och pratade med henne. Jag insåg ganska snart att det inte var mödan värt då hon bertätta. "Jag stänger till och med av motorn när det är rött vid trafiksiganlerna för att inte släppa ut så mycket avgaser". Detta är i staden där en kö varar 15 min som längst.
Skriv svar