Nu har ja skrapat ihop en exploded view i ProE
Denna e genererad från IGUSs hemsida,och jag tycker att det därmed bör vara alla delar och detaljer med på den. dock så tycker jag de saknas lager i ändstyckena, skulle du vilja kompletera me ord eller bild sen när du har tid douryd.
Anledningen är att jag gärna vill ha de exakt för mig hur det ser ut innan jag börjar bearbeta allt, dvs,vilka lager som behövs och liknande
Japp, lager saknas...
Om du tittar på den senaste bilden jag lade upp (fler kommer) ser du en gulvit blicka till höger om stoppringen, den sitter som flänslager bakom stoppringen (en per sida) för att axeln skall ha en lagring i längsled, och sen sitter det ett vanligt glidlager i bocken, ser ut som en vanlig plasthylsa direkt mot gängan...
Tänkte bara titta in och påminna om "ev bilder",som alltid är bra att ha som natt-lektyr =)
Tentavecka nu,så annars har mina tankar laggt på is i en vecka.
Äntligen!! Jag vet att det tagit tid, men här kommer lite bilder på uppdateringen.
Jag har förlängt vagnarna i x-led till 150mm, och ökat arbethöjden i z med 57mm.
Sen skruvade jag fast skenstyrningarna utmed hela längden, dessa åtgärder har förbättrat styvheten enormt. Nu är jag nöjd...