Spegla en display
Spegla en display
Tjenis!
Någon som vet om man via kommando eller annanlösning förutom linser hur man vänder siffror o bokstäver i en lcd så att när man sedan vänder displayen mot en reflekterande yta så kommer värdena rätt
Någon som vet om man via kommando eller annanlösning förutom linser hur man vänder siffror o bokstäver i en lcd så att när man sedan vänder displayen mot en reflekterande yta så kommer värdena rätt
- JimmyAndersson
- Kontakt:
De är väl helt dynamisk konfigurerbara ? Så det skulle kunna göras "on-the-fly" mellan varje teckenutskrivnig. kommer väl dock ta lite tid att uppdatera register och så i lcd-modulen. Beror ju på krav på uppdateringstider om detta skulle accepteras.$tiff skrev:Du kan ju skapa egna tecken i LCDn som är spegelbilder av de tecken du vill använda. Om det är en "vanlig" alfanumerisk LCD så är antalet begränsat till 8 st, vilket du inte kommer så långt med.
till vfr
Ja,helt rätt...provade med en vanlig lcd här hemma och satte den mot fönsret o ja,,,,,9:or ,6:or m.m blir helt fel...så nån form av spegel/lins måste jag nog ha om jag inte kan redigera dom tecken jag redan har, det ska oxå nämnas att jag i dagarna kommer få hem en Oled från franctronics och ska prova med samma sak till denna...
- JimmyAndersson
- Kontakt:
vfr:
"Jag har liiiten känsla av att det skall vara till en HUD på bilen. Då blir bilden redan speglad en gång i rutan. Att spegla den en gång till kan kanske bli lite jobbigt."
Jag tänkte ungefär såhär:

Längst upp till vänster: Fönsterruta. Längst ner till höger: Spegel.
(Jag provade för säkerhetskull med en två-raders OLED-display från Fractronics, en spegel och en glasplatta, så det går.)
"Jag har liiiten känsla av att det skall vara till en HUD på bilen. Då blir bilden redan speglad en gång i rutan. Att spegla den en gång till kan kanske bli lite jobbigt."
Jag tänkte ungefär såhär:

Längst upp till vänster: Fönsterruta. Längst ner till höger: Spegel.
(Jag provade för säkerhetskull med en två-raders OLED-display från Fractronics, en spegel och en glasplatta, så det går.)
Senast redigerad av JimmyAndersson 31 oktober 2006, 09:32:11, redigerad totalt 1 gång.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
- JimmyAndersson
- Kontakt: