?Hur kopplas relä 2-pol, RT424005 5VDC, - Elfa: 37-202-08?
?Hur kopplas relä 2-pol, RT424005 5VDC, - Elfa: 37-202-08?
någon som kopplat ett relä 2-pol, RT424005 5VDC, - Elfa: 37-202-08 - och samtidigt har lust att dela med sig av sin kunskap om hur det låter sig göras?
Med vänliga hälsningar
Rob
Med vänliga hälsningar
Rob
supernovis
erkänner villigt att jag är supernovis. har vid ett tillfälle kopplat ett mycket enklare relä med stort besvär. det här har lite mycket pinnar för mig och jag anar inte vilka jag ska koppla samman. om någon av er förmår ge ett idiotsäkert och pedagogiskt svar vore jag mer än tacksam.
Vore det kanske en idé att förklara vad du vill uppnå med din koppling?
Att få veta att du inte vet hur du ska göra är ju inte så viktigt att veta, det är viktigare att veta VAD du vill uppnå.
Det finns ett bra bild på ELFAs sida om detta relä, om ditt problem består i att du inte förstår sumbloen ska jag försöka förklara lite här:
A1 och A2 är in till spolan som aktiverar relät. Det kvittar vilken som är + och -.
11 är mittpunkten och den har kontakt med 12 när relät inte har ström i spolan. När relät får ström nog i spolan klicker det över och 11 får då kontakt med 14 istället.
Det samma gäller 21, 22 och 24 fast det är en annan brytare.
Är detta vad du behöver?
Att få veta att du inte vet hur du ska göra är ju inte så viktigt att veta, det är viktigare att veta VAD du vill uppnå.
Det finns ett bra bild på ELFAs sida om detta relä, om ditt problem består i att du inte förstår sumbloen ska jag försöka förklara lite här:
A1 och A2 är in till spolan som aktiverar relät. Det kvittar vilken som är + och -.
11 är mittpunkten och den har kontakt med 12 när relät inte har ström i spolan. När relät får ström nog i spolan klicker det över och 11 får då kontakt med 14 istället.
Det samma gäller 21, 22 och 24 fast det är en annan brytare.
Är detta vad du behöver?
- Schnegelwerfer
reläerna ska kopplas till ett teleokort i ena ändan och till kontorsmaskiner i andra. teleokortet är tänkt att fylla reläet med spänning i relation till rörelser i rummet (vilket är övervakat av en webcam) och allltså slå på/av maskinerna.
möjligen klarar jag finna ut det nu med hjälp av din beskrivning. stort tack.
Med vänliga hälsningar
Rob
möjligen klarar jag finna ut det nu med hjälp av din beskrivning. stort tack.
Med vänliga hälsningar
Rob