Den externa CDn, är det via USB?
Lite trassligt att komma åt från DOS tyvärr, men om du har drivrutiner för den så att du kan starta den via config.sys på en bootdiskett (via USB också, för jag antar att du inte har intern FDD heller), så kan du starta setup-programmet \i386\winnt.exe från CDn sedan.
Kolla med winnt /? vilka parametrar du har, men vad jag minns (det är några år sedan jag använde den här metoden sist), så behöver du inte ange någon speciell parameter, för du gör partitioneringen via setup-programmet, sedan kommer den att kopiera setup-filerna från CDn till en tempmapp på hårddisken, varifrån setuppen fortsätter efter nästa omstart.
Kommer du inte åt USB CDn från DOS, kan du istället göra en bootdiskett med nätverkskortets drivrutin, som mappar upp en lokal enhet åt dig mot en utdelad resurs på annan dator, där du har CDns innehåll, sedan gör du samma sak med winnt.exe där istället.
Eller...

Om du har en 2.5" -> 3.5" IDE-adapter, så kan du koppla in den lilla hårddisken som sekundär enhet i en befintlig, stationär dator med Win2K på.
Där kan du partitionera lilla disken, formattera den (till FAT32) och utföra 'sys c: d:' så att bootsektor, bootloader och övrigt hamnar på den redan.
En system-area för bootmiljön måste dediceras till de första sektorerna (egentligen klustrena) på disken.
Efter det kan du kopiera över i386-mappen från CDn till den lilla hårddisken medan den sitter i den stationära datorn.
Sätt tillbaka den lilla HDDn i notebooken och boota igen på DOS-floppy, gå till i386-mappen, och kör winnt.exe.
Efter att Windows har bootat, så får du ganska omgående utföra 'convert c: /fs:ntfs' för att växla från FAT32 till NTFS.