Okej. Då får det nog bli det senare chipet.
Jo antennerna blir ju olika, men man skulle ju kunna ha en apparat med två olika antenner i.
Frågan är egentligen vilken tagg man ska ha. Jag hade ju funderat på en HITAG S 2048, men den kör ju på 125kHz. Och till Mifare verkar det ju inte finnas några implantat. Frågan är ifall inte en HITAG skulle identifieras som en vanlig tagg med enbart ID, typ för dörrar och så, medans man kan använda minne och liknande när man använder den privat. Då skulle man ju klara sig med enbart en tagg. En jävla djungel det här med RFID
Kolla menyn till vänster. Där finns de vanliga standarderna med.
HIT ME!
EDIT: Hittade en tysk säljare som hade en hel del RFID-grejer. Även små OEM-kretskort med läsare för cirka 180kr.
HIT ME!. Är ju skitbra pris. Bara kretskortet kostar ju säkert en 50-lapp, sen tillkommer ju pris för kretsar och montage. Är de sådär billiga kan man ju bygga massa RFID-saker.
Dock förstår jag mig inte på ifall de dyrare kitten kan skriva också, är inte så bra på tyska.
Fanns även några andra grejer på ebay.de som verkade intressanta. Dock hinner jag inte kika nu.
Fältvecka 2 here i come! Är tillbaka på torsdagen den 12e