Hej!
Första posten här men förhoppningsvis inte den sista! Jag undrar var man kan hitta längre och bredare flatstift kontakter som privatperson? De som biltema/jula har är aldelles för korta.
Letar efter en längd på kanske 4-5 cm och 0,8 -> 2cm bred. kablarna är väl 0.5mm
Söker denna typen:
Senast redigerad av Amazinjoey 17 juni 2020, 11:55:15, redigerad totalt 1 gång.
Håller på att göra en adapter för en ACC styrenhet i en bil och kontakten på ACC panelen ser ut såhär:
Så försöker matcha stiften så att jag kan mata in de direkt i kontakten i bilen, så slipper jag istället löda på denna kontakten som är rätt så förstörd Denna kontakten är tagen på en gammal ACC panel
Kolla vem som är tillverkare av kontaktdonet så kan det bli lättare att söka. Åtminstone skulle jag gissa att de där crimpterminalerna är tillverkarspecifika.
Fast det ser inte heller ut som om det är såna som sitter i donet på bilden.
Används nog överallt. Sitter liknande kontaktdon i styrdatorn till min Renault Clio Elbil 1997.
Är det alltså lättare att göra en egen kontakt än att reparera den du har?
Förstår inte din spec. Söker du flatstift som är 4-5cm långa, och 0,8-2cm breda? Varför så stor spridning i måtten? Och menar du mm istället för centimeter?
Ska du montera på ett kretskort, i en plasthylsa eller lösa stift på kabel?
Om det är lösa stift på kabel eller i hylsa behövs knappast så långa, vanliga som dessa borde räcka.