jag har brottats med en inlämningsuppgift hela dagen, eller ja senaste veckan.. Jag är lite vilse i när det kommer till att dra tänd tråd mellan armaturer från vägguttag.
Skulle vara väldigt tacksamt om någon kunnig kunde kika på ritningen, ge lite feedback om jag har gjort rätt hittills och ev. hjälpa till och rita med lite förklaring om hur det ska vara.
Jag jobbar själv som larmtekniker och att göra/tolka el-ritningar ingår inte riktigt i mitt yrke, men detta är något som måste göras för att slutföra kursen.
Jag har ringat in Trapp (A) som ska kopplas ihop med Vägguttag märkt med (A) samt runt armaturerna, och enkelbrytare (B) med vägguttag (B)
Apparaterna som är märkta med 22 ritas ihop på lämpligt sätt och matas från centralen på ett lämpligt sätt. Lika utförs även med apparaterna som är märkta med 31, som också ska matas på ett lämpligt sätt från centralen.
Man ska komplettera ritningen med ett uttag för diskmaskin på lämplig plats, och 3 st 1-vägguttag för mikrovågsugnar som ska placeras på bänken som jag redan gjort.
Man ska även rita in en egen gruppledning (3G1,5) till var och en av de fyra uttagen från elcentralen som jag också redan ritat ut.
I uppgiften ska det även framgå vilka färger man använder mellan strömbrytarna uttag och armaturerna, samt antal ledare.
Jag bifogar även ett tomt ark, ifall mina förslag är helt fel så det är fritt att klottra på