Under min CNC-maskin? Visste inte ens att jag hade en sån..Adis skrev:Så ja slängde fram SketchUp och firra till en front:
http://www.adissida.net/64bits/trad/front.jpg
Denna fixar farsan under din CNC maskin...
ADiS Nya Server [Massa bilder]
Re: ADiS Nya Server [Massa bilder]
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Lite kul sammanträffande att du uppdaterade tråden nu. Jag tittade på din sajt (och detta projekt) för någon timma sedan. Tänkte precis skicka ett PM, men då kan jag fråga här istället:
Var har du hittat gallren som sitter i toppen på chassit?
Sedan har jag säkert redan skrivit det tidigare, men det är en snygg server! Väldigt bra kabeldragningar, precis som i dina andra projekt. (Tänker på CNC-maskinen t.ex.)
Var har du hittat gallren som sitter i toppen på chassit?
Sedan har jag säkert redan skrivit det tidigare, men det är en snygg server! Väldigt bra kabeldragningar, precis som i dina andra projekt. (Tänker på CNC-maskinen t.ex.)
Vågar man på sig en uppdatering?
Nu har farsan hittat material till fronten och till bakstycket. Så fort han fått skrivit alla g-koder så ska det fräsas, naturligvis kommer jag med en film då...
Det som hänt hittills är att jag planerat mäst elektroniken, vill få allt genomtänk och det ser bra ut nu tycker jag. Lite bilder:

PDF på detta kort

PWR_switch_linnes.pdf
Status_LED_Linnes.pdf

Lyser grönt med + på + på dioderna...

Nu orange med + på - på dioderna... Fiffigt

Huvudkortet. Här ska ja koppla in cd-spelaren, ström till dioderna som lyser på pwr-kortet samt de tre fläktarna.

Grunda ovansida så den inte ser så tråkig ut.

Sakerna på plats... Dom där tre switcharna är till för varje fläkt. Körde en enkel lösning där bara. Om man nu skulle vilja stänga av någon fläkt så istället för att rycka i kablar så trycker man på knappen bara. Även en diod här indikerar vilken som är på om man inte skulle kunna känna det ;D
Kontakten från nätagget med 12-5V saknas här också, två stycken. Man ser bara hålen för dem.
Större upplösning på bilderna finns här. Ses snart igen när alla kort är på plats
Nu har farsan hittat material till fronten och till bakstycket. Så fort han fått skrivit alla g-koder så ska det fräsas, naturligvis kommer jag med en film då...
Det som hänt hittills är att jag planerat mäst elektroniken, vill få allt genomtänk och det ser bra ut nu tycker jag. Lite bilder:

PDF på detta kort
PWR_switch_linnes.pdf
Status_LED_Linnes.pdfLyser grönt med + på + på dioderna...
Nu orange med + på - på dioderna... Fiffigt
Huvudkortet. Här ska ja koppla in cd-spelaren, ström till dioderna som lyser på pwr-kortet samt de tre fläktarna.
Grunda ovansida så den inte ser så tråkig ut.
Sakerna på plats... Dom där tre switcharna är till för varje fläkt. Körde en enkel lösning där bara. Om man nu skulle vilja stänga av någon fläkt så istället för att rycka i kablar så trycker man på knappen bara. Även en diod här indikerar vilken som är på om man inte skulle kunna känna det ;D
Kontakten från nätagget med 12-5V saknas här också, två stycken. Man ser bara hålen för dem.
Större upplösning på bilderna finns här. Ses snart igen när alla kort är på plats