Jag har köpt nya jeans med tjejkompisen så mitt humör är väl okChribbe76 skrev:Du tar det på fel sätt Spruft.
Jag ser nu att du redan har fixat vridstyvheten i din senaste bild så den biten ser mycket bra ut.
(det är lätt att man missar detaljer när man forumar och jobbar samtidigt)
Är du helt säker på att maskinen du länkade till inte har dubbla vagnar?
Jag tror den har dubbla (eller betydligt längre än 100mm).
Den vridkraft jag pratar om är i X/Y led och handlar inte om hur stor linjär kraft vagnarna tål.
(Kulbanan i vagnen är mycket kortare än vagnen så det är det måttet man ska utgå ifrån).
Jag hoppas du förstår hur jag menar, hoppas även att du kommer tillbaka när ilskan lagt sig.
Jaha.... nu blev bilderna stoppade av det här jävla filtret, man kan gå in på nya adresser några minuter innan det stoppas.

Nej enligt spec. har den två vagnar. Såg att någon använt tre vagnar vilket ju är smart, två uppe och en nere. Ska göra en ritning på det och se hur det blir. Då kan jag ha två räls till Z också.
Byrolådseffekten gäller väl främst dom där runda stängerna vad jag erfarit. Så jag förstår fortfarande inte hur du menar, visserligen tänker jag kanske lite väl teoretiskt nu och du har helt rätt i att kulbanorna ju är kortare.
men men.. från och med nu är det tre vagnar som gäller

Och Greensilver det är just vad jag har gjort senaste åren på diverse forum. Att min första ritning inte är ultimat är väl ganska väntat och om någon tycker jag är uppstudsig som argumenterar för hur jag har tänkt när jag gjort ritningen är väl bara att beklaga. Man brukar nämligen lära sig mer om man diskuterar problemen istället för att blint följa. Sen tyckte jag jojjes inlägg var rätt degraderande.. men det kan o andra sidan vara jag som beter mig som en tjej.
Sarkasm ganska onödigt. Du tillför verkligen ingenting.