Jag har lagat ett par slutsteg som har kortslutits. Jag har bytt kondensatorer, några resistorer och slut-transistor.
Jag har inte gjort någon felsökning annan än okulärt, eftersom min kunskap inte duger till för det.

Men jag har provat att koppla in förstärkarna, och det går att spela musik men slut-transistorerna blir väldigt varma.
Jag har även provat att enbart koppla in strömkabeln och även då, utan input alltså, blir slut-transistorerna heta på bara ca. 1 minut.
Och efter en del googlande så tror jag att det kan bero på att tomgångsströmmen/BIAS är för hög. Och då har jag googlat hur man ställer in/justerar den, men utan att hitta något riktigt tillfredsställande.
Jag har inga visioner om att trimma in för att få det absolut bästa ljudet, utan enbart att det går att spela med slutstegen utan att dom brinner upp.
Det är två slutsteg, ett för varje sida (höger/vänster) och på varje kretskort (ett för varje slutsteg) sitter två stycken potentiometrar som jag gissar är för att justera tomgångsströmen.
Går det att enkelt verifiera att så är fallet?
Finns det något enkelt sätt att ställa in tomgångsspänningen så att slutstegen blir brukbara?
Jag har el-bakgrund, så jag vet hur man använder en multimeter, bara jag vet vart och hur jag ska mäta på komponenterna, så kan jag nog få fram olika värden om så behövs.

Några dokument/scheman har jag inte lyckats att skrapa fram. Slutstegen är Alta 120 eller 130, lite oklart, från Roger Sperrling.
Finns det något annat som kan vara galet på kretskortet som gör att slut-transistorerna blir heta?