Snart dags för gymnasiet..
Kan den personen som du hade som lärare hetat Bosse?Nisse skrev:Såg att det var någon här som gick på gymnasie i Arboga. Där tillbringade jag ett år på Datateknikum för att läsa Datorkommunikation. Bästa utbildning jag någonsin tagit del av.
Mvh
Nils

Ja har han i programmering och datorkommunikation och han är lite små rolig.
//Emil
När jag gick var el och elektronikprogrammen bara två-åriga(jaha, nu har man lämnat ledtrådar om sin ålder) Därför var det bara Matte A. Numera är det tre år och Matte B ingår.
Men som några sagt: Passa på att plugga så mycket ni orkar och lite till i Gymnasiet, det har man nytta av senare.
Tro mig det är betydligt tyngre att börja läsa igen 10-20 år efter Gymnasiet
Mvh
Nils
Men som några sagt: Passa på att plugga så mycket ni orkar och lite till i Gymnasiet, det har man nytta av senare.
Tro mig det är betydligt tyngre att börja läsa igen 10-20 år efter Gymnasiet

Mvh
Nils
Kan bara säga att du gjort ett bra val av utbildning. Jag läste på elprogrammet i Lerum 99-01 med inriktning elinstallation. Var först inne på elektronik men kände att jag skulle vara tvungen att läsa vidare för att hitta jobb (var väldigt inriktad på att börja jobba och flytta hemifrån). Jag hade skitkul i tre år och längtar fortfarande tillbaka fem år senare.
Började som elinstallatör direkt efter studenten och lärde mig massor under lärlingstiden men sadlade om till säljare/installatör/reparatör av vitvaror för tre år sedan.
Har mycket nytta av elutbildningen eftersom jag har stort intresse för elektronik och amatörradio.
Lycka till!!
Började som elinstallatör direkt efter studenten och lärde mig massor under lärlingstiden men sadlade om till säljare/installatör/reparatör av vitvaror för tre år sedan.
Har mycket nytta av elutbildningen eftersom jag har stort intresse för elektronik och amatörradio.
Lycka till!!
Måste instämma med Philipn, utmärkt val av utbildning.
Men som sades tänk dig noga för villken inriktning du väljer,
välj installation om du vill med stor säkerhet få ett skoj jobb
direkt efter studenten.
Skulle du välja någon inriktning såsom elektronik..
Se till att få läsa några installationskruser som ger dig
någon form av el-behörighet, det kan vara guld värt.
Det finns en god och det främsta en fungerande arbetsmarknad för elektriker,
mycket tack vare att man går som lärling.
Men som sades tänk dig noga för villken inriktning du väljer,
välj installation om du vill med stor säkerhet få ett skoj jobb
direkt efter studenten.
Skulle du välja någon inriktning såsom elektronik..
Se till att få läsa några installationskruser som ger dig
någon form av el-behörighet, det kan vara guld värt.
Det finns en god och det främsta en fungerande arbetsmarknad för elektriker,
mycket tack vare att man går som lärling.