Säkringar går
Re: Säkringar går
Festlig installation. Enligt fotot är elcentralen monterad upp- och ner. Som redan nämts av föregående talare, är en automatsäkring för en fas av karaktäristik B, medan de andra 2 har karaktäristik C. Trodde firman att B står för Bastu?
Trådstartaren säger "firma" har varit där inte en "elfirma".
Trådstartaren säger "firma" har varit där inte en "elfirma".
Så här ser det på på bildskärmen i Elektronikforumet.
Och visst verkar det upp- och ner med huvudbrytaren nere i högra hörnet och alla texter upp- och nervända. Austrauliansk elektriker från andra sidan jordklotet som är van att montera så?
Vad? Var skulle det vara för vits och fördel med att foton skulle vridas 180 grader vid klickning jämfört med att inte vrida dem 180 grader? Klickar man på denna bilden nedan, inte vrids den 180 grader vid klickning.
Ja, när jag klickar på trådstartarens bild, då vrids den 180 grader.
Och visst verkar det upp- och ner med huvudbrytaren nere i högra hörnet och alla texter upp- och nervända. Austrauliansk elektriker från andra sidan jordklotet som är van att montera så?
Vad? Var skulle det vara för vits och fördel med att foton skulle vridas 180 grader vid klickning jämfört med att inte vrida dem 180 grader? Klickar man på denna bilden nedan, inte vrids den 180 grader vid klickning.
Ja, när jag klickar på trådstartarens bild, då vrids den 180 grader.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av Haralt 31 augusti 2019, 11:39:48, redigerad totalt 1 gång.
Din bild vrider sig inte, men det gör originalbilden.
Gör det inte det för dig?
Gör det inte det för dig?
Hur vet elektronikforumet att ett foto har tagits upp- och ner och tar sig friheten att vrida det "rätt" men först om det klickas på?
Forumet gör inget med bilderna, det är din browser (oftast i telefonen) som vänder bilder baserat på exif-data.
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Allt sparas i bildens exif-data. Vilken kamera som använts, var fotot togs (om man har positionering för kameran aktiverat), vilken tidpunkt, slutartid, hur man håller kameran, färgrymd mm. mm. och allt som behövs för att visa bilden korrekt på skärmen används. Tänk på det. 

Men trots all denna informationsinsamling om kameran och fotot, misslyckas det och bilden visas upp- och ner (oklickad).
Man tar sig för pannan.
Man tar sig för pannan.
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Det är en bugg i phpbb, ihop med imagemagick. Eller bugg förresten, det skrevs aldrig kod för att ta hand om någon exif i phpbb 3.0
Men jag kan meddela att bilden visas rätt på telefonen, men inte i chrome på datorn.
Men jag kan meddela att bilden visas rätt på telefonen, men inte i chrome på datorn.