Deckel FP2 renovering
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Re: Deckel FP2 renovering
Har inte sett såna med då det finns OTT så borde väl nån ha gjort några S20x2 tycker man.
Jo jag har kollat och på ebay finns flera alternativ men Franz Singer har det bästa priset:
https://www.ebay.de/itm/10-Anzugsbolzen ... XQoiJRiBJx
https://www.ebay.de/itm/10-Anzugsbolzen ... XQoiJRiBJx
Köpte just det där paketet ovanför, absolut billigast jag hittat. Herr Singer brukar inte va billigast för det mesta. Han är nummer 1 då det gäller Deckel-delar och service.
Nu har jag utgått från att DIN 2080 och DIN 69871 var kompatibla med varandra på den punkten baserat på att jag läst det nånstans i forumen på nätet. Båda är ju M16 iallfall.
Ja men jag läste att det lär går ändå trots skillnaden, man får fast en 69871 med tillräckligt många gängör för att det 'slarvar och går' som man säger här.
Så jag får väl se om det det funkar i praktiken.
Så jag får väl se om det det funkar i praktiken.
Normalt har DIN2080 en hals. Men den hållare TS visar bild på har ju ingen hals (är ju då per definition egentligen ingen DIN2080) så därför kommer det troligen att fungera bra
Ja fasiken det missade jag... Ingen hals på dom. Något deckel-specifikt igen tro?
Under den tid jag satt och forskade om Deckels innan jag slog till, så har jag har bara hört talat om SK40 eller MK4 i vissa maskiner. Dvs vanliga standarder. Jag menar det kanske är så att dom kör eget, men jag har alltid trott dom har varit kompatibla med de stora standarderna.
Jo SK40 har de kört med, men det finns kanske 30st olika modeller av SK40.
Senast redigerad av säter 29 april 2019, 12:23:46, redigerad totalt 1 gång.
Jo jag förstår det efter denna helg. Men innan hade jag trott SK40 var en strikt definition och att det inte fanns så många variationer, lite felantagande på min sida där....
Det känns som jag lär mig hela tiden något nytt, och varje gång leder det till annat som jag inte visste om.
Det känns som jag lär mig hela tiden något nytt, och varje gång leder det till annat som jag inte visste om.