Eliminatorn är klassad som upp till max 1.5A.
Jag ska även montera på en egen kontakt istället för dom utbytbara "plugs" som medföljer, skall montera på en sån där kontakt som man sätter fast på ett 9V batteri, och den kontakten har väldigt tunna kablar som sticker ut från den (ca, 1-1.5mm tjocklek inkl, plastöverdraget, och ca, 0.5 mm bara själva tråden).
Kabeln som jag ska förlänga med är lika tjock som eliminatorns kabel om inte aningen tjockare till och med (ca, 1.5mm bara tråden, ca,2.5mm med plasten runt?
Så då till min fråga....är kabeln på kontakten för klen eller klarar den 1.5A och 12V? Och vad händer om en kabel är för klen, riskerar den att förstöra den apparaten man driver med eliminatorn, eller blir kabeln/eliminatorn bara varm och släpper igenom för lite ström/Ampere?
Samt blir det några förluster i fråga om Ampere som eliminatorn kan ge, och/eller i volt tal när man förlänger kabeln med ca, 2 meter extra (totalt 4 meter)?
Samt undrar också om när en strömadapter är specad för 1.5A, är det då ändå inte rekommenderat att köra precis på max gränsen (1.5A) under längre tid, eller har den lite till godo så att den egentligen klarar lite mer än vad specen säger?...och det hänger ihop med min sista undran om en 1.5A eliminator kan ge högre Ampere under korta stunder, med högre menar jag kanske upp till 2A?
Tacksam för svar.