Hehe, tålamod

Innan jag kör mer vill jag montera luftpumpen för kylningen...
Hittade nån såndär flexibel el-slang och en 90-graders vattenlednings-skarvkoppling som passade bra för att koppla in luftpumpen, eftersom det inte finns plats att montera pumpen direkt bakom motorn (batteriet är ivägen).

Vinkel-kopplingen ska jag på något sätt montera i ett hål i plattan som motorns bakända sitter fast i..
Någon som vet hur man enklast fixar ett 21mm-hål när det största metallborret är 13mm förresten? Man kan ju fila upp ett 13mm-hål till 21mm, men det är extremt jobbigt... (Det vet jag efter att ha fixat hålet till signalhornsknappen på det sättet...)
Men för att komma åt att borra hålet i motorfästplattan var jag tvungen att ta bort ena bakhjulet.. När jag ändå höll på med det så tyckte jag att det var lika bra att fixa en bättre lösning för hjulfästet.. Innan hade jag bara tryckt på hjulen på axeln och svetsat på en stor bricka längst ut, men det blir ju lite jobbigt om man behöver ta loss hjulen då...

Så nu tänkte jag fixa ett gängat hål i centrum av hjulaxeln, och sen en bricka som med större diameter än axeln och en skruv... Blev jättebra på ena hjulet, men på det andra råkade jag knäcka ett borr så att det fastnade i axeln, och det knäcktes precis vid kanten av hålet så att det inte gick att dra ut

(Måste skaffa en lite mindre och smidigare borrmaskin som man kan använda till små 1-2mm-borr och sånt, den stora klumpedunsen jag har nu knäcker borr hur lätt som helst...)
Efter flera misslyckade försök att både få ut borret och t.o.m. att borra ett nytt hål "genom" borret som satt där, bestämde jag mig för att jag svetsar fast brickan som förut, och eventuellt vid ett senare tillfälle byter hela hjulaxeln... (eller möjligtvis halva om det går att skarva den på mitten på nåt bra sätt..) Isf. passar jag nog på att skaffa nya hjul också, de jag har nu har blivit lite vingliga (dock inte mer än att det går att köra med den) när kullagren av plast (:doh: (kulorna var dock av metall

)) smälte lite vid påsvetsningen av brickorna...