Nollan
-
Nollan
Tjena! jag ska koppla in en qubino och då behöver jag nollan (blå). Mitt Hus har inga nollor framdragna till brytarna. Jag har tidigare dragit ner nolla, fas och jord till ett vägguttag. Kan jag använda den nollan som redan är framdragen till qubinon.
Jag sätter en sockerbit med en nolla till uttaget och en nolla till qubinon (brytaren)
Jag sätter en sockerbit med en nolla till uttaget och en nolla till qubinon (brytaren)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Klas-Kenny
Re: Nollan
Har du en nolla framdragen så har du, inga problem.
Du bör dock inte använda en *sockerbit* till att koppla ihop det, de har ingenting att göra i den typen av installationer och ska inte användas för "förgrening".
Använd en "ubåt" eller öppningsbar Wago (får en känsla att den där kabeln till uttaget är RK).
För övrigt, skulle inte skada med ett par klammer på den där kabeln.
Du bör dock inte använda en *sockerbit* till att koppla ihop det, de har ingenting att göra i den typen av installationer och ska inte användas för "förgrening".
Använd en "ubåt" eller öppningsbar Wago (får en känsla att den där kabeln till uttaget är RK).
För övrigt, skulle inte skada med ett par klammer på den där kabeln.
-
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Godkänd variant av sockerbit, den s.k. ubåten 

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
Det ser ut att vara RKK "skarvsladd" draget till uttaget, isåfall får du ta ett allvarligt snack med din elektriker för det ska vara EKK eller liknande "kulo". Klammer saknas som sagt också.
generellt, att man tar betalt för vad man gör betyder INTE att man är bra på det man gör!
Har du enpoliga brytare?JohanWsthlm skrev:Mitt Hus har inga nollor framdragna till brytarna.