Direkt på DOMen?löder dit en sladd
Ersätta hårddisk med CF-kort/SSDdisk
Re: Ersätta hårddisk med CF-kort
Som jag fattat det så detekterar AutoDiscovery ditt CF-Kort, kan du inte då bara välja LBA-disken där?
Eller mata in data för LBA?
Eller mata in data för LBA?
Nej, jag har kört autodetect på kortet i modern dator.
Nu satsar jag nog på en DiskOnModule istället.
Ja direkt på kontaktstycket, man lär ju inte vilja ta bort den ändå, inte jag iaf. Och för det priset lär man inte hävda garanti heller.säter skrev:Direkt på DOMen?löder dit en sladd
Ja, i och för sig.
Det bästa hade varit en riktig adapterkabel.
Märkligt att den Tyska firman inte sålde sådana.
Och du kan inte mata in LBA-siffrorna i din 286a, iofs, kanske den inte stöder LBA, men det kom rätt tidigt, så den borde stödja LBA.säter skrev:Nej, jag har kört autodetect på kortet i modern dator.
Det är en mycket liten tvåpolig kontakt, har sett liknande på sladdar till brytare och leds på vissa moderkort men vet inte vad den heter. Måtten finns in databladet hos Pollin.säter skrev:Jag tänkte på spänningsmatningen.säter skrev:Vad är det för typ av kabel som krävs?
Jag tycker att kontakten påminner om en diskett-matning.
Kan det stämma?
Löda går nog även om det är lite smått och det är nog bara värt besväret om man har gratis donatorkablar att ta strömkontakten från.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
LANDZ är fortfarande 5 siffror, men där kanske man dra till med vad som helst?TomasL skrev:Och du kan inte mata in LBA-siffrorna i din 286a
De sålde dem tidigare i paket med SSD-modulerna för 1,95EUR som artikelnummer 94-701789 men detta är ett restlager med 10 år gamla grejer som reas ut så de har nog tagit slut. Finns kablarna på Ebay för $6 är det väl inget stort problem om man behöver ett par stycken.säter skrev:Ja, i och för sig.
Pollin tar Paypal och skickar med DHL för 9,95EUR.
Nej, den skall inte spela någon roll, vilka inställningar har du tillgängliga i BIOS?säter skrev:LANDZ är fortfarande 5 siffror, men där kanske man dra till med vad som helst?TomasL skrev:Och du kan inte mata in LBA-siffrorna i din 286a
http://pcguide.com/ref/hdd/bios/biosSettings-c.html
Det finns "Disk Type", en lista med 48 olika diskar.
Det finns även alternativ 49, där kan man skriva in allt för hand.
Det finns även alternativ 49, där kan man skriva in allt för hand.
Hur gammal är maskinen?
Har du ytterligare några val förutom att manuellt skriva in parametrarna, exempelvis LBA, DMA etc?
Men som sagt, testa med LBA-parametrarna och se om det fungerar.
Har du ytterligare några val förutom att manuellt skriva in parametrarna, exempelvis LBA, DMA etc?
Men som sagt, testa med LBA-parametrarna och se om det fungerar.
Jag beställde 12st.swesysmgr skrev:Pollin tar Paypal och skickar med DHL för 9,95EUR.
Vi får se hur jag löser kablaget.
Tycker kontakten på disk-sidan är lik 2-pol JST med CC 1,25mm men det är inte helt lätt att se. Kan vara 1,5 mm också men mindre än 2mm eftersom 2mm stiftlist var för bred.
Man kanske kan klippa isär en diskettkontakt om diametern på stiften stämmer?