Tack för input men i ärlighetens namn har jag svårt att tolka det du säger. Var kanske lite mer korkad än jag borde då jag redan tidigare fått svaret "Röd till plus, gul till plus och svart till minus" från forumet men för mig är el ungefär plus, minus och jord och det kändes som en god gissning att para röd, gul och svart från radion till motsvarande uppsättning färgade sladdar på aggregatet. Känner mig nu lite förvirrad trots att det hela borde vara ganska simpelt då jag tidigare också fått svaret att ett dylikt agg ska driva min radio utmärkt.
Så försök gärna förklara grundligt för en idiot så kanske det går fram

.
Du frågar om "standard" för aggregatet och det är inget begrepp jag brukar ha koll på.
Beteckningen är i alla fall FSP400-60APN.
På etiketten finns även dessa uppgifter:
AC Input 200-240V (och det är ju fullt begripligt).
Raden DC Output visar följande uppställning: | +3.3V | +5V | +12V1 | +12V2 | +5SVsb | 12V| vilket i sig inte säger mig mycket.
Redovisar det här om det kan ha någon betydelse.
Din kommentar "Sedan ska du få igång det också" förstår jag inte alls. Förutom att det ju liksom är avsikten i sig

.
Bild på radion och dess sladdar finns på första inlägget. De kablar som har med strömförsörjningen att göra är enligt min vetskap röd, gul (på båda dessa sitter dessutom en säkringshållare???) samt svart och en vitblå som jag tror har med "aktiv antenn" att göra.
Vad saknas för information för att med säkerhet fastställa vilka av radions sladdar som ska till vilka av aggregatets?
(tack för visat tålamod men tänker inte göra fel)