Hjälp med ett litet schema
Hjälp med ett litet schema
Hejsan. Jga är på jakt efter ett litet schema på en krets som blinkar på ett speciellt sätt...
Det ska göra med logikkretsar.
Tanken är att den ska blinka tre gånger, sen en paus på ett par sekunder, blinka tregånger, paus tre sek... osv..
Om det är möjligt, ställa antalet blinkningar, 1-5 ca. Och även uppehållet. 1-5 sek.
Någon som har ett schema på detta?? eller har en länk till dyl?
Micke
Det ska göra med logikkretsar.
Tanken är att den ska blinka tre gånger, sen en paus på ett par sekunder, blinka tregånger, paus tre sek... osv..
Om det är möjligt, ställa antalet blinkningar, 1-5 ca. Och även uppehållet. 1-5 sek.
Någon som har ett schema på detta?? eller har en länk till dyl?
Micke
Jag ska faktiskt inte ha dem till led eller nåt sånt. Den ska va en av de olika programmen på min strob.
Ska ha ett program med en vanlig blink, 0,5 Hz- 20 Hz. Den är gjort med en 555 och lite smått urnt om.
Sen har jag en manuell där jag har en knapp för manuell avfyrnin av blixtar.
Sne ska jag ha en ljudstyrd blixt. Vid varje basslag så det komma en blixt, eller ja, den ska vara reglerbar mellan lite olika frekvenser.
Sne ska jag ha det sista... Dvs denna som jag frågar efter.
Har sett att det finns ett schema på det men jag hittar inte det igen:S.
Jag orkar inte med PIC, då jag inte har en programmerare eller kunskapen till att göra just den funktionen.
Ska köpa en programmerare senare men itne just nu
MIcke
Ska ha ett program med en vanlig blink, 0,5 Hz- 20 Hz. Den är gjort med en 555 och lite smått urnt om.
Sen har jag en manuell där jag har en knapp för manuell avfyrnin av blixtar.
Sne ska jag ha en ljudstyrd blixt. Vid varje basslag så det komma en blixt, eller ja, den ska vara reglerbar mellan lite olika frekvenser.
Sne ska jag ha det sista... Dvs denna som jag frågar efter.
Har sett att det finns ett schema på det men jag hittar inte det igen:S.
Jag orkar inte med PIC, då jag inte har en programmerare eller kunskapen till att göra just den funktionen.
Ska köpa en programmerare senare men itne just nu
MIcke
Tror du sett den förut men här är den: http://www.cpemma.co.uk/blink.html
Det är den du tänker på va?
Det är den du tänker på va?