Laserröret som sitter i är 80mm x 1200mm och på 80W. PSU ser ganska proffsig ut jämfört med bilder från andra maskiner.
Efter att ha kört kanske 5 timmar drifttid så fick jag ett "fräsande ljud i 20 sekunder" (som en katt) och sen ... ingen mer laser stråle. Ingen stråle direkt vid röret. Speglarna hela. PSU:s testlampa lyser när den ska "aktivera lasern".

Säljaren förklarar hjälpsamt att det är ett W2 rör som jag ska ha men tänker nog inte hedra någon garanti. Feedbacktiden på Ebay är sen lång tid tillbaka slut.
Är W2 bara en kod för "W = andra generationen" och "2 = 80W"? Bör en tredje generationens S2 rör fungera lika bra?
Hur vet jag att om det är laserröret eller PSU som är trasig? Någon som kan ge tips eller idéer?
Nytt rör ligger på ca 6500kr+ så jag tänkte fundera lite innan jag köper ett.
Kan detta vara resultat av dålig jordning?
Jag har inte skyddsjord där jag kör maskinen. Tydligen är det några amerikaner på nätet som påpekar att det är viktigt med jordning. Plåtlådan har också två (2) extra plitar för jordning. Min stationära dator är ansluten till maskinen med USB (således delar dom jord) och den bör ju rimligen tvärdö vid minsta fel. Min gamla 40W laser gick i 4år+ utan skyddsjord och jag aldrig haft några el relaterade problem i lägenheten eller området... ?