Skrämma liv i NiMh batterier ?
Re: Skrämma liv i NiMh batterier ?
Otroligt många svar, alla med olika erfarenheter, jag tolkar dom flesta svaren som att det inte är nån direkt mening med att försöka få liv i dom eftersom dom absolut aldrig nånsin kommer fungera på ett bra sätt igen även om det går att få visst liv i dom. Jag får hitta en annan lösning helt enkelt. Sånna här batterier växer inte på träd längre, i alla fall inte sånna som fungerar och kanske är nära nyskick.
-
Kan vara värt att försiktigt försöka öppna dem för att sedan byta ut cellen innuti.
om du har behov av betterierna själv hadde jag gjort såhär
petat igång dom med hög ström, 5-10 a i korta stunder, sekunder åt gången
när dom börjar ta emot laddning så hadde jag cyklat dom 5-10 gånger, i och urladdning med rimmligt hög ström kanske 100mA
om dom verkar ok då hadde jag lagt dom på hyllan och mätt spänningen en gång i veckan och tvärdör dom efter någon vecka ser jag dom körda
kanske man kan hålla dom vid liv ett tag med vardagligt bruk
petat igång dom med hög ström, 5-10 a i korta stunder, sekunder åt gången
när dom börjar ta emot laddning så hadde jag cyklat dom 5-10 gånger, i och urladdning med rimmligt hög ström kanske 100mA
om dom verkar ok då hadde jag lagt dom på hyllan och mätt spänningen en gång i veckan och tvärdör dom efter någon vecka ser jag dom körda
kanske man kan hålla dom vid liv ett tag med vardagligt bruk