Jag har gjort om min design helt, på uppmaning från Borre.
Efter möda fick jag bort alla ledningar och har nu grupperat alla "pinhead_40" bredvid varandra istället.
På bussen idag bestämde jag mig för att nyttja pin 1 länst ner till vänster som på alla kretsar, men det glömde jag bort.
Så eventuellt måste jag göra om allt igen, MEN nu ser det bättre ut (satte grid till 0,025" isf 0,1" för att få lämpligt avstånd mellan ledarna).
Kan jag ha pin 1 högst upp till höger?
Teoretiskt kan jag det för det är bara att vrida kretsen, men blir det så bra när man vill mäta när allt går moturs i stället för medurs?
MVH/Roger
PS
Fast vänta lite, detta är ju i schema-mod
Jo, en annan sak, 39*2,54=99,06 mm som visserligen är mindre än 100mm som jag har till förfogande men detta är cc-avståndet mellan ytterpinnarna, så bara när man tar med hålens (1mm?) utbredning så rinner det över kanten (35-pinnars skulle passa mig bättre men det finns tyvärr inte i mitt bibliotek, bara 30-pinnars).
En andra sak är nåt flummigt som hände som fick mig att svära över Eagle ännu en gång, plötsligt kunde jag inte sammanfoga komponenter längre, gridden passade liksom inte. Efter ett tag kom jag på att Copy tar med gridden också så om man sedan bara hämtar en komponent från Add så passar dom inte ihop (motstånd/GND till höger visar det närmaste jag kunde komma för att förbinda dom, motstånd/GND till vänster är fräscha från Add).
Jag lägger upp filen så ni kan testa själva.
Programmerare, säger jag bara

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.