Ska läsa igenom det riktigt och återkomma!
Fungerade kanonsc3 skrev: Du ska inte starta nc.exe och sedan ge kommando utan du startar det med växlarna mankan föreslog. Det som händer då är att netcat startar och kör en evig loop med instruktionerna som du angav. Prova detta;
Kod: Markera allt
nc.exe -lun -p 5004 > \\.\COM54

@Nerre:
När jag inte använder -p så klagar den på att "UDP listen needs -p arg". Antagligen har jag en version som kräver det argumentet.
De som är riktigt spännande är jag står på målsnöret nu!
Gjorde som du/ni skrev, dvs att ta en sak i taget. Genom att skriva nc -lu -p 5004 och trycka enter så händer inget mer utan antog att netcat nu var i lyssna mode, och visst var den det!
Om jag skickar ett hello från win-datorn genom echo -n "hello" | nc -u -q1 192.168.1.8 5004 så ploppar det upp "hello" hos RPi:n. Skickar jag hello från PAcket Sender till RPi:n så dyker hello också upp. Problemet verkar dock vara hos windowsmaskinen.
Fastän det ser ut som att den lyssnar och att meddelandet "går fram" så visar den inte meddelande. Kan det vara något jag missar?
Ursäkta mitt röra svar men är alldeles i eld och lågor efter att vara så nära. Ungefär som morsan när hon kollar på hockey